၁၃၉၆
ျမန္မာႏွစ္ ၁၃၆၉ခု၊ One Year Courseကုန္လြန္ကာ သြားခဲ႔ပါျပီ။
ကၽြန္ေတာ္ ဘာေတြေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ႔သလဲ? ဘာလုပ္နိဳင္ခဲ႔သလဲ? ဘာလုပ္ေပးနိဳင္ခဲ႔သလဲ?
Qေလးေတြ ကုိယ္႔ကုိကုိယ္ Qၾကည့္ပါတယ္။ Self-Examine လုပ္ၾကည့္တာပါ။
ဘာေတြအေျဖထြက္လဲဆုိေတာ႔...
၁။ ေအာင္ျမင္မႈကေတာ႔...ရုိးရုိးေလးလာတက္တဲ႔ M.A Course-စာေမးပြဲတြင္..ျပီးခဲ႔တဲ႔အဆင္႔ သုံးခုမွာToP ThReEထဲ၀င္ခဲ႔တဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈပါ။ ကုိယ္႔ေအာင္ျမင္မႈကုိေျပာတာပါ၊ ၾကြားတာမဟုတ္ပါဘူးကြယ္။
၂။ ကုိယ္က်ိဳးဘာလုပ္နိဳင္ခဲ႔သလဲဆုိေတာ႔ ေက်ာင္းသားဆုိေတာ႔...တစ္ဖက္က သက္ဆုိင္ရာ စာေပသင္၊ အားလုပ္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ တျခားစာေပ ဗဟုသုတေလ႔လာခဲ႔သျဖင္႔..ဗဟုသုတကုိလည္း အထုိက္အေလ်ာက္ ရရွိေအာင္ တဖက္မွာ လုပ္နိဳင္ခဲ႔ပါတယ္။ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္ေကာင္းမြန္ ေအးခ်မ္းဖုိ႔အေရး ေမေမခုိင္းတဲ႔အတုိင္း တရားအသိေလးနဲ႔ တက္နိဳင္သေလာက္ ၾကိဳးစားေနနိဳင္၊ က်င္႔သုန္းလုပ္ေဆာင္နိဳင္ခဲ႔ပါတယ္။ စိတ္ျငိမ္းခ်မ္းမႈ အထုိက္အေလ်ာက္ရရွိခဲ႔ပါတယ္။ အေမ႔သားေလး ျဖစ္ခြင္႔ရရွိခဲ႔ျခင္းရဲ႕ ရလာဒ္ပါ။ ေမေမက တရားနဲ႔အလုပ္ တစ္ထပ္ထဲျဖစ္ဖုိ႔ သင္ၾကားေပးခဲ႔တာကေတာ႔ ငယ္စဥ္ကတည္းကပါ။ ဒါက-ဒီႏွစ္အေျဖထြက္တဲ႔ ထူးျခားတဲ႔အမွတ္အေနနဲ႔တြက္တာပါ။ စိတ္ခ်မ္းသားမႈေပါ႔။ စိတ္ခ်မ္းသာေတာ႔..စာေပသင္ၾကားရတာ..စာက်က္ရတာ..ရလြယ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပနိဳင္သေလာက္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးပါ။
၃။ ဘာလုပ္ေပးနိဳင္ခဲ႔သလဲဆုိေတာ႔...အသြင္မတူတဲ႔ေ၀းတေျမမွာဆုိေတာ႔..အခက္အခဲမ်ိဳးစုံေတြ႕ၾကံဳရတယ္ဆုိတာ ေရျခားေျမျခားေနဘူးတဲ႔ လူတုိင္းသိမယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြ႕ၾကံဳရတဲ႔ လူမ်ိဳးစုံ၊ နိဳင္ငံစုံ၊ ဘာသာစုံ၊ က႑စုံမွ ေက်ာင္းသားသူငယ္ခ်င္းေတြကုိ တတ္စြမ္းသမွ်ကူညီေပးနိဳင္ခဲ႔ပါတယ္။
ဒါကေတာ႔ ေကာင္းက်ိဳးအနည္းအငယ္ေပါ႔။
ေကာင္းက်ိဳးရွိရင္ ဆုိးက်ိဳးဆုိတာလည္း ရွိစျမဲေလ။ အေကာင္းနဲ႔အဆုိးက စုံတြဲမဟုတ္ပါလား? အျဖဴနဲ႔အမဲ/ အေအးနဲ႔အပူ အတြဲေလးေတြရွိသလုိေပါ႔။
ဆုိးက်ိဳးကေတာ႔...
၁။ ဆရာကုိျပန္ဖုိက္ခဲ႔တယ္...သင္တန္းစာနဲ႔ဆုိင္တာကုိေျပာတာပါ။ ျမန္မာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိ ဆရာကုိျပန္ဖုိက္တာက ရုိင္းတယ္မဟုတ္လား? ဒါေၾကာင္႔ ရုိးရုိးေလးအတြက္ ၁၃၆၉ရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးတစ္ခုလုိ႔ အမွတ္တြက္တာပါ။ ဒီမုိကေရစီနိဳင္ငံအေနနဲ႔ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ႔ ဆုိးက်ိဳးမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာရမယ္ထင္တယ္။
၂။ နိဳင္ငံစုံ၊ ဘာသာစုံမွ ေက်ာင္းသားစုံကုိ ေကာင္းက်ိဳးအေနနဲ႔ ကူးညီခဲ႔သလုိ..
၁၃၆၉ခုႏွစ္မွာ ေလးခါေလာက္ ဖုိက္ခဲ႔ပါတယ္။ အဓိကက ျမန္မာဆုိရင္ ႏွိမ္ခ်င္ၾကတယ္ေလ။ ျပည္ပမွာေရာက္ဘူး/ေနဘူးသူတုိင္း ေတြ႕ၾကံဳဘူးမယ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒါကုိ ရုိးရုိးေလးက တစ္ေယာက္ထဲဆုိေပမယ္႔...မေၾကာက္ပါဘူး။ အေလာင္းမင္းတရားၾကီးရဲ႕ ေျမးေတာ္ ျမစ္ေတာ္ပီပီ ျပန္ခ်ဲတာေပါ႔။ ဘယ္ရမလဲ။ ေနာက္ ျပည္ပကုိေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဖုိက္ရတာကေတာ႔FROနဲ႔ပါ။ {Foreign Registration Office}။
အဲဒါလည္း “ဖုိက္”တာဆုိေတာ႔ ဆုိးက်ိဳးအမွတ္ထဲပဲထည့္လုိက္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ႔ ၁၃၆၉-ခုႏွစ္ရဲ႕ တစ္ႏွစ္စာ ရမွတ္တြက္မယ္ဆုိ ၆၀%ေတာ႔ရမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ က်ရႈံးမွတ္ကေတာ႔ ၄၀%ေလာက္ျဖစ္မယ္။
ရုိးရုိးေလးကုိယ္တုိင္ေျဖခဲ႔တာကုိ ကိုယ္တုိင္ျပန္တြက္ၾကည့္တဲ႔...One Year courseရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး/ဆုိးက်ိဳးအမွတ္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ဘာေတြေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ႔သလဲ? ဘာလုပ္နိဳင္ခဲ႔သလဲ? ဘာလုပ္ေပးနိဳင္ခဲ႔သလဲ?
Qေလးေတြ ကုိယ္႔ကုိကုိယ္ Qၾကည့္ပါတယ္။ Self-Examine လုပ္ၾကည့္တာပါ။
ဘာေတြအေျဖထြက္လဲဆုိေတာ႔...
၁။ ေအာင္ျမင္မႈကေတာ႔...ရုိးရုိးေလးလာတက္တဲ႔ M.A Course-စာေမးပြဲတြင္..ျပီးခဲ႔တဲ႔အဆင္႔ သုံးခုမွာToP ThReEထဲ၀င္ခဲ႔တဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈပါ။ ကုိယ္႔ေအာင္ျမင္မႈကုိေျပာတာပါ၊ ၾကြားတာမဟုတ္ပါဘူးကြယ္။
၂။ ကုိယ္က်ိဳးဘာလုပ္နိဳင္ခဲ႔သလဲဆုိေတာ႔ ေက်ာင္းသားဆုိေတာ႔...တစ္ဖက္က သက္ဆုိင္ရာ စာေပသင္၊ အားလုပ္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ တျခားစာေပ ဗဟုသုတေလ႔လာခဲ႔သျဖင္႔..ဗဟုသုတကုိလည္း အထုိက္အေလ်ာက္ ရရွိေအာင္ တဖက္မွာ လုပ္နိဳင္ခဲ႔ပါတယ္။ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္ေကာင္းမြန္ ေအးခ်မ္းဖုိ႔အေရး ေမေမခုိင္းတဲ႔အတုိင္း တရားအသိေလးနဲ႔ တက္နိဳင္သေလာက္ ၾကိဳးစားေနနိဳင္၊ က်င္႔သုန္းလုပ္ေဆာင္နိဳင္ခဲ႔ပါတယ္။ စိတ္ျငိမ္းခ်မ္းမႈ အထုိက္အေလ်ာက္ရရွိခဲ႔ပါတယ္။ အေမ႔သားေလး ျဖစ္ခြင္႔ရရွိခဲ႔ျခင္းရဲ႕ ရလာဒ္ပါ။ ေမေမက တရားနဲ႔အလုပ္ တစ္ထပ္ထဲျဖစ္ဖုိ႔ သင္ၾကားေပးခဲ႔တာကေတာ႔ ငယ္စဥ္ကတည္းကပါ။ ဒါက-ဒီႏွစ္အေျဖထြက္တဲ႔ ထူးျခားတဲ႔အမွတ္အေနနဲ႔တြက္တာပါ။ စိတ္ခ်မ္းသားမႈေပါ႔။ စိတ္ခ်မ္းသာေတာ႔..စာေပသင္ၾကားရတာ..စာက်က္ရတာ..ရလြယ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပနိဳင္သေလာက္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးပါ။
၃။ ဘာလုပ္ေပးနိဳင္ခဲ႔သလဲဆုိေတာ႔...အသြင္မတူတဲ႔ေ၀းတေျမမွာဆုိေတာ႔..အခက္အခဲမ်ိဳးစုံေတြ႕ၾကံဳရတယ္ဆုိတာ ေရျခားေျမျခားေနဘူးတဲ႔ လူတုိင္းသိမယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြ႕ၾကံဳရတဲ႔ လူမ်ိဳးစုံ၊ နိဳင္ငံစုံ၊ ဘာသာစုံ၊ က႑စုံမွ ေက်ာင္းသားသူငယ္ခ်င္းေတြကုိ တတ္စြမ္းသမွ်ကူညီေပးနိဳင္ခဲ႔ပါတယ္။
ဒါကေတာ႔ ေကာင္းက်ိဳးအနည္းအငယ္ေပါ႔။
ေကာင္းက်ိဳးရွိရင္ ဆုိးက်ိဳးဆုိတာလည္း ရွိစျမဲေလ။ အေကာင္းနဲ႔အဆုိးက စုံတြဲမဟုတ္ပါလား? အျဖဴနဲ႔အမဲ/ အေအးနဲ႔အပူ အတြဲေလးေတြရွိသလုိေပါ႔။
ဆုိးက်ိဳးကေတာ႔...
၁။ ဆရာကုိျပန္ဖုိက္ခဲ႔တယ္...သင္တန္းစာနဲ႔ဆုိင္တာကုိေျပာတာပါ။ ျမန္မာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိ ဆရာကုိျပန္ဖုိက္တာက ရုိင္းတယ္မဟုတ္လား? ဒါေၾကာင္႔ ရုိးရုိးေလးအတြက္ ၁၃၆၉ရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးတစ္ခုလုိ႔ အမွတ္တြက္တာပါ။ ဒီမုိကေရစီနိဳင္ငံအေနနဲ႔ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ႔ ဆုိးက်ိဳးမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာရမယ္ထင္တယ္။
၂။ နိဳင္ငံစုံ၊ ဘာသာစုံမွ ေက်ာင္းသားစုံကုိ ေကာင္းက်ိဳးအေနနဲ႔ ကူးညီခဲ႔သလုိ..
၁၃၆၉ခုႏွစ္မွာ ေလးခါေလာက္ ဖုိက္ခဲ႔ပါတယ္။ အဓိကက ျမန္မာဆုိရင္ ႏွိမ္ခ်င္ၾကတယ္ေလ။ ျပည္ပမွာေရာက္ဘူး/ေနဘူးသူတုိင္း ေတြ႕ၾကံဳဘူးမယ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒါကုိ ရုိးရုိးေလးက တစ္ေယာက္ထဲဆုိေပမယ္႔...မေၾကာက္ပါဘူး။ အေလာင္းမင္းတရားၾကီးရဲ႕ ေျမးေတာ္ ျမစ္ေတာ္ပီပီ ျပန္ခ်ဲတာေပါ႔။ ဘယ္ရမလဲ။ ေနာက္ ျပည္ပကုိေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဖုိက္ရတာကေတာ႔FROနဲ႔ပါ။ {Foreign Registration Office}။
အဲဒါလည္း “ဖုိက္”တာဆုိေတာ႔ ဆုိးက်ိဳးအမွတ္ထဲပဲထည့္လုိက္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ႔ ၁၃၆၉-ခုႏွစ္ရဲ႕ တစ္ႏွစ္စာ ရမွတ္တြက္မယ္ဆုိ ၆၀%ေတာ႔ရမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ က်ရႈံးမွတ္ကေတာ႔ ၄၀%ေလာက္ျဖစ္မယ္။
ရုိးရုိးေလးကုိယ္တုိင္ေျဖခဲ႔တာကုိ ကိုယ္တုိင္ျပန္တြက္ၾကည့္တဲ႔...One Year courseရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး/ဆုိးက်ိဳးအမွတ္ပါ။

No comments:
Post a Comment