15 January 2008

လူငယ္တုိ႔၏ ပညာေရး ဘယ္လဲ ဘာလဲ?


ပညာသည္ အရာရာေလာ?
ျဗိတိသွ်၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ “တုိနီဘလဲ”တစ္ခါက ေပၚလစီမိန္႔ခြန္းတစ္ခုတြင္ ဤသုိ႔ေျပာခဲ႔ဖူးသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ထိပ္တန္းဦးစားေပးလုပ္ငန္း သုံးခုရွိပါတယ္၊ ဒါေတြကေတာ႔ ပထမ ပညာေရး၊ ဒုတိယ ပညာေရး၊ တတိယ ပညာေရးပါပဲ”… ဟူ၏။ သူ႔မိန္႔ခြန္းမွာ အဲဒီအခ်ိန္က ျဗိတိသွ်လူထု၏ ဟဒယယႏွင္႔ သြားေတြ႔သလုိ၊ ပညာရွင္အသုိင္းအ၀ုိင္း၏ ေကာင္းခ်ီးေပးမႈလည္း ရခဲ႔ပါသည္။ “ပညာေခတ္”၏ စံျပ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ဆုိေသာ အေျပာအဆုိမ်ဳိးႏွင္႔ပင္ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳၾကသည္မ်ား ရွိခဲ႔သည္။
သုိ႔ႏွင္႔တုိင္ “တုိနီဘလဲ”ကုိသာမက၊ “ပညာေခတ္”တစ္ခုလုံးကုိပင္ စိန္ေခၚလုိက္ဟန္ရွိသည့္ စာအုပ္တစ္အုပ္လည္း မၾကာခင္ႏွစ္မ်ားသည္က ေပၚထြက္လာရာ ေပၚလစီမိတ္ကာမ်ားၾကားတြင္ အေတာ္ကေလးလႈပ္သြားသည္ဟု သိရသည္။ အဲဒီစာေရးသူမွာ လန္ဒန္တကၠသုိလ္မွ ၾသဇာတိကၠမၾကီးမားေသာ ပညာေရးပါေမာကၡ “အယ္လစ္ဆန္၀ု(ဖ္)” ALLSON WOLFဲဲျဖစ္ေနျပန္ရာ ပညာေလာကအတြက္လည္း အေလးထားစဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနခဲ႔သည္။ ပါေမာကၡအယ္လစ္ဆန္က ပညာႏွင္႔ စီးပြားေရးကုိ ခ်ိန္ဆက္စဥ္းစားၾကရာမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ျပႆနာအခ်ဳိ႕ကုိ သုေတသနမွန္ျပားေပၚ တင္လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ၏ စာအုပ္အမည္ကပင္ ေမးခြန္းတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ DOES EDUCATION MATTER? ဟူ၏္။
သုိ႔ျဖင္႔ “ပညာေခတ္၏ ပညာေရး”EDUCATION IN THE AGE OF KNOWLEDGEတစ္ခုလုံးကုိပင္ ျပန္လည္ ရီဗ်ဴးလုပ္ၾကဖုိ႔ အေၾကာင္းဖန္လာပါေတာ႔သည္။
ပညာဘိဇနက္ {Knowledge Business}
ေျပာရလွ်င္ “၂၁ရာစုမွာ ပညာေခတ္ ျဖစ္လိမ္႔မည္”ဆုိေသာ လားရာအျမင္မွာ ၂၀ရာစု ဒုတိယႏွစ္၀က္ေလာက္ကပင္ တြင္က်ယ္ခဲ႔ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ စက္မႈအရင္းရွင္စနစ္ အက်ပ္အတည္း၊ စီမံကိန္းစီးပြားေရးအျပိန္ႏွင္႔၊ သတင္းနည္းပညာ ေတာ္လွန္ေရးအရွိန္ရလာျခင္းတုိ႔ႏွင္႔အတူ ပညာေခတ္၏ အျခင္းအရာမ်ားလည္း တေျဖးေျဖး ပုံေပးလာခဲ႔သည္။ စီးပြားေရးဘ၀တြင္ “အသိပညာလုပ္ငန္းမ်ား” KNOWLEDGE INDUSTRIESေရွ႕တန္းေရာက္လာသည္ႏွင္႔အမွ် စီးပြားေရးတစ္ခုလုံးသည္ပင္ ပညာစီးပြားေရး KNOWLEDGE ECONOMYသုိ႔ အသြင္ေျပာင္းလာျပီးဟု ေကာက္ခ်က္ခ်လာၾကသည္။ ေနာက္ဆုံး ေဘာဂေဘဒပညာရွင္မ်ားကုိတုိင္က “ပညာ” KNOWLEDGEကုိ အဓိကအက်ဆုံး“ထုပ္လုပ္ေရးအရင္းအျမစ္” PRODUCTIVE RESOURCESအျဖစ္ သတ္မွတ္လာၾကရာ “ပညာေရး”သည္ပင္ စီးပြားေရး၊ နိဳင္ငံေရး ေပၚလစီအရပ္ရပ္အတြက္ အဓိကနိဳင္ဖဲ တစ္ခုလုိ ျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။
သုိ႔ႏွင္႔အမွ် “ပညာေရးဆုိင္ရာ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား”မွာလည္း ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ အေကာင္းဆုံး၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္လာေတာ႔သည္။ အေမရိကန္နိဳင္ငံမွ “အပုိလုိအုပ္စု” APOLO GROUPဆုိလွ်င္ “ဖစ္နစ္တကၠသုိလ္” UNIVERSITY OF PHOENIXလု္ အၾကီးဆုံး ပုဂၢလိကတကၠသုိလ္မ်ဳိး ထူေထာင္နိဳင္သည္ အထိ ေျခလွမ္းသြက္လာခဲ႔သည္။ ဤလုပ္ငန္းမွ ႏွစ္စဥ္ေဒၚလာ (၁၀၈)သန္းမွ်ပင္ အျမတ္ရသည္ဟုလည္း သိရသည္။ သုိ႔ျဖင္႔ “ပညာဘိဇနက္” KNOWLEDGE BUSINESSမွာ စီးပြားေရးသမားတုိ႔ မ်က္စိက်စရာ ျဖစ္လာေတာ႔သည္။
ပညာ၏ “စန္း”မွာ ဤမွ်ႏွင္႔ ရပ္တန္႔ေနသည္ မဟုတ္ပါ။ “ပညာေရးတြင္ မ်ားမ်ားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံနိဳင္ေလ၊ စီးပြားေရး၊ နိဳင္ငံေရးတြင္ ပုိ၍ ေအာင္ျမင္မႈရေလ”ဆုိေသာ ေလာဂ်စ္မွာ ေပၚလစီမိတ္ကာမ်ားၾကားတြင္ အထူးေရပန္းစားလာသည္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ အရပ္ရပ္ျပႆနာအားလုံးကုိ ပညာျဖင္႔ ေျဖရွင္းသြားနိဳင္လိမ္႔မည္ဟူေသာ ေမွ်ာ္လင္႔စိတ္ကူးမ်ားျဖင္႔ “ပညာ”ကုိ မဟာဗ်ဴဟာ အသုံးခံပစၥည္းလုိ သေဘာထားလာၾကသည္။ သုိ႔ျဖင္႔ “ပညာသည္ ပါ၀ါ” KNOWLEDGE IS POWERဆုိေသာ အဆုိအမိန္႔မွာ ျပန္လည္ တစ္ေခတ္ဆန္းလာျပီ “ပညာ ပုိလုိက္တစ္” KNOWLEDGE POLITICဆုိေသာ ေ၀ါဟာရပင္ ျဖစ္တည္လာခဲ႔ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ပညာေရးကုိ ေစ်းကြက္ေဘာင္သြင္းျခင္းႏွင္႔ နိဳင္ငံေရး ဇာတ္သြင္းျခင္းအေပၚ သံသယျဖင္႔ ေစာင္႔ၾကည့္ေနၾကသည့္ ပညာရွင္မ်ားလည္း ရွိေနပါသည္။ အထူးသျဖင္႔ ၂၁ရာစုႏွစ္ဦး “ေဒါ႔ကြမ္ေစ်းကြက္” DOT-COM MARKETအျပိဳင္ႏွင္႔၊ စက္တင္ဘာ (၁၁)အေရးအခင္းေနာက္ပုိင္းတြင္ ဤအသံမ်ားမွာ ပုိစိတ္လာသည္ႏွင္႔အမွ် ပုိစူးလာခဲ႔သည္ဟု ဆုိၾကပါသည္။
ငယ္ရုပ္လူၾကီး
ပညာေရးသည္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္လုံးအတြက္ အေရးၾကီးေသာ အရင္းအျမစ္တစ္ခု ျဖစ္လာသည္ႏွင္႔အမွ် လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ဘ၀အာမခံခ်က္အတြက္လည္း မရွိမျဖစ္ အေျခခံျဖစ္လာသည္။ ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမွာ ဘာသာရပ္ေကာင္းေကာင္းတြင္ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းျဖင္႔ စာေမးပြဲေအာင္ေရးသည္သာ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ ရည္မွန္းခ်က္လုိ ျဖစ္လာရသည္။ ဤေနရာတြင္ ေက်ာင္းေကာင္းဆုိသည္မွာ ေငြကုန္ေၾကးက် အမ်ားဆုံး၊ နာမည္အၾကီးဆုံး ေက်ာင္းမ်ဳိးကုိဆုိလုိျပီး၊ ဘာသာရပ္ ေကာင္းေကာင္းဆုိသည္မွာလည္း လတ္တေလာ ေစ်းကြက္တြင္ ေငြအျဖစ္ အလြယ္ဆုံးဘာသာရပ္ကုိ ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖင္႔ ပညာေရးသည္ပင္ အနာဂတ္အဆင္႔ေနရာတြင္ အာမခံခ်က္တစ္ခုလုိ ျဖစ္လာရသည္။ POSITIONAL GOODဟု ဆုိပါသည္။ ဤအတြက္ ေနာင္ေရးကုိ ပူပင္တတ္ေသာ မိဘတုိင္းက မိမိသားသမီးမ်ားကုိ မူၾကိဳမွစ၍ တကၠသုိလ္ထိတုိင္ တရစပ္ ေမာင္းရေတာ႔သည္။
ျဖစ္လာေသာ အက်ဳိးဆက္မ်ားမွာ အေကာင္းခ်ညး္ဟုဆုိရန္ ခက္ပါလိမ္႔ည္။ ပထမဆုံး သတိျပဳလုိက္မိသည့္ ရလဒ္မွာ “ရုိးရုိးေလးတုိ႔လုိ” ကေလးမ်ားအတြက္ ငယ္ဘ၀မ်ားေပ်ာက္ဆုံးသြားျခင္းဟု ဆုိရပါမည္။ “ဆယ္ေက်ာ္သက္မတုိင္မီ အရြယ္မ်ား” PRETEENဆုိလွ်င္ အေပါင္းအသင္းမဲ႔၊ မိခင္ရင္ခြင္ေပ်ာက္ ျဖစ္လာျပီး၊ ကြန္ပ်ဴတာႏွင္႔သာ ႏွစ္ပါးသြားေနရေတာ႔သည္။ ကြန္ပ်ဴတာ၏ ေဘးထြက္ အက်ဳိးမ်ားကုိ ေစာင္႔ၾကည့္ေလ႔လာေနၾကသူ ပညာရွင္မ်ား၏ အဆုိအရ ကေလးငယ္မ်ားတြင္ အရြယ္မတုိင္မီ မ်က္စိမႈန္ျခင္း၊ အ၀လြန္ျခင္းစေသာ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဆုိးက်ဳိးမ်ား ရနိဳင္သလုိ၊ အထီးက်န္ဆန္ျခင္း၊ သာမန္ကေလးတစ္ေယာက္၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးမ်ား ခ်ဳိ႕တဲ႔ျခင္းစေသာ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ မလုိလားဖြယ္ရာမ်ား ရွိနိဳင္သည္ဟု ဆုိပါသည္။ သုိ႔ျဖင္႔ “ပညာေခတ္၏ အနာဂတ္ဖန္တီးရွင္မ်ားမွာ -တစ္ကုိယ္ေတာ္ မွန္ေၾကာင္ ဖတ္တီးေလးမ်ား”ျဖစ္ေနေတာ႔သည္။
ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ေရာက္ျပန္ေတာ႔လည္း လူငယ္ဘ၀၏ ၾကည္ႏူးရင္ခုန္စရာမ်ားတြင္ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးခ်ိန္ဟူ၍ မရွိေတာ႔ပါ။ ၾကီးမားေသာယွဥ္ျပိဳင္စိန္ေခၚမႈမ်ားေအာက္တြင္ အရြယ္ကုိ စေတးပစ္လုိက္ရပါသည္။ မိမိပတ္၀န္းက်င္ကုိပင္ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္ မၾကည့္ျမင္နိဳင္ဘဲ ျပိဳင္ဘက္အျဖစ္သာ သေဘာထားလာၾကသည္။ အက်ဳိးဆက္မွာ “အတၱဗဟုိျပဳလူငယ္မ်ား” SELF CENTERED YOUTHေမြးထုတ္သလုိ ျဖစ္ေနသည္ဟု ဆုိနိဳင္သည္။ ဤသုိ႔ေသာ လူငယ္မ်ားျဖင္႔ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္လုိအပ္ေသာ “စုေပါင္းစြမ္းအင္” SYNERYကုိ ဖန္တီးနိဳင္ပါမည္ေလာ?။ ေမးခြန္းထုတ္ခ်င္စရာ ျဖစ္လာပါသည္။
စက္ယႏၱာရားတကၠသုိလ္
ပညာေရးကုိ စီးပြားေရးေမွ်ာ္ကုိးခ်က္မ်ားျဖင္႔ ခ်ိတ္ဆက္ဖန္တီးၾကျခင္းသည္ ပညာေရး၏ မူလရည္မွန္းခ်က္ကုိ က်ဥ္းက်ဳံ႕သြားေစသည္ဆုိေသာ အေကာက္အယူအဆမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ပညာရွင္အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ က်ဥ္းက်ဳံ႕ရုံမွ်မက ပုံပ်က္၍ပင္သြားနိဳင္သည္ဟူ၍ပင္ စုိးရိမ္မကင္း ျဖစ္ေနၾကသည္။ သိၾကျပီးျဖစ္သည့္အတုိင္း စီးပြားေရးတြင္ ကိန္းဂဏန္းညႊန္းမ်ားကုိ အားျပဳေလ႔ရွိၾကရာ ပညာေရးေလာကတြင္ပ ဤအစဥ္အလာက အရိပ္ထုိးလာသည္။ တုိင္းျပည္စီးပြားေရးအတြက္ “ပညာအလုပ္သမား” KNOWLEDGE WORKERမည္၍မည္မွ် လုိမည္ဆုိေသာ လ်ာထားခ်က္ကုိ ခ်ိန္ရြယ္ျပီး တကၠသုိလ္တစ္ခုက တစ္ႏွစ္လွ်င္ မည္မွ် ေမြးထုတ္နိဳင္ရမည္ဆုိေသာ စီမံကိန္းမ်ဳိးေတြ ရွိလာသည္။ စင္စစ္ အေရအတြက္ကုိ တုိးခ်ဲ႕လုိက္သည္ႏွင္႔ အရည္အေသြးပုိင္းတြင္ က်ဆင္းလာနိဳင္သည့္ တူရူခ်က္မ်ား ရွိနိဳင္ပါသည္။ လန္ဒန္တကၠသုိလ္မွ ကမကထလုပ္ေသာ ဆာေဗးတစ္ခုအရ ျဗိတိသွ်တကၠသုိလ္မ်ားမွ ေမြးထုတ္လုိက္ေသာ ဘြဲ႕ရမ်ား၏ ပညာရည္မွ လြန္ခဲ႔သည့္ဆယ္ႏွစ္တာကာအတြင္း သိသိသာသာက်ဆင္းသြားသည္ဟု ဆုိပါသည္။
အေရအတြက္ မ်ားမ်ားေမြးထုတ္နိဳင္ေရးႏွင္႔အတူ ကၽြဲကူးေရပါ ျဖစ္လာသည့္ အျခားျပႆနာမ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ တကၠသုိလ္၀င္ခြင္႔ စာေမးပြဲမ်ား ပုိ၍ တင္းက်ပ္လာျခင္း၊ ပညာသင္ စရိတ္မ်ား ၾကီးျမင္႔လာျခင္း၊ တကၠသုိလ္မ်ားကုိယ္တုိင္ ဘတ္ဂ်က္ အခတ္အခဲႏွင္႔ ရင္ဆုိင္လာရျခင္း စသည္တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ ပုိ၍ အေရးၾကီးသည္မွာ တကၠသုိလ္မ်ား၏ မူလကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးမ်ား မႈန္၀ါးလာသည့္ကိစၥဟု ဆုိၾကပါသည္။ ေျပာရလွ်င္ တကၠသုိလ္ပညာေရးမွာ ေရမွာေက်ာက္ခ်ထားသလုိ အေသမဟုတ္ပါ။ အရွင္ျဖစ္ပါသည္။ အတိတ္မွ သင္ခန္းစာထုတ္ယူေရး သက္သက္မွ် မဟုတ္ပါ။ အနာဂတ္အတြက္ ျပင္ဆင္တည္ေဆာက္ေရး ျဖစ္ပါသည္။ ငါးပြတ္ရာ ငါးစာခ်သလုိ ေပၚျပဴလာပညာရပ္မ်ားႏွင္႔ ေက်နပ္ေန၍ မျဖစ္ပါ။ တီထြင္ဖန္တီးမႈကုိ ေစ႔ေဆာ္ေသာ သုေတသနပညာေရး ျဖစ္ပါသည္။ ဤအေနအထားမ်ားႏွင္႔ တစ္စစေ၀းလာျခင္းမွာ တကၠသုိလ္တစ္ခုအတြက္ “အရင္းအျမစ္မ်ား ခန္းေျခာက္လာျခင္း” DRAINING OF RESOURCESဟု ေ၀ဖန္ၾကပါသည္။
ဤေနရာတြင္ အထက္ ညႊန္းဆုိခဲ႔ေသာ ပါေမာကၡ အယ္လစ္ဆန္၏ စကားတစ္ခြန္းကုိ ျပန္လည္ရည္ညႊန္းလုိပါသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘုိးဘြားေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေလာက္ မေခ်ာင္လည္တဲ႔ အေျခအေနမွာေတာင္ ပညာေရးကုိ ယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ၊ က်င္႔၀တ္ဆုိင္ရာ၊ အတတ္ပညာဆုိင္ရာဆုိတဲ႔ မ်က္ႏွာစာေပါင္းစုံက စနစ္တက် ဖန္တီးခဲ႔ၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ဒီအစဥ္အလာကုိ လ်စ္လ်ဴရႈျပီး၊ ပညာေရးမွ ပညာေရးသက္သက္ လုပ္ေနရင္ တာ၀န္ေက်နိဳင္ပါ႔မလား???”သူ စိန္ေခၚလုိက္ေသာ ေမးခြန္းကုိ အေျဖေပးနိဳင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားၾကရာမွ “ပညာ”ဆုိသည္ႏွင္႔ ပတ္သက္၍ပင္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကဖုိ႔ ျဖစ္လာရေတာ႔သည္
ပညာအစစ္သုိ႔
“ပညာေခတ္၊ ပညာစီးပြားေရး၊ ပညာအလုပ္သမား”…..။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ “ပညာ”ဆုိေသာ ေရွ႕ဆက္စကားမွာ အက်ယ္ေလာင္ဆုံး ျမည္ဟီးလ်က္ ရွိေနသည္။ ယခုေတာ႔ ဤပညာသည္ပင္ ပညာအစစ္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ျပန္လည္စိစစ္လာၾကရသည္။
ယေန႔ အေျပာမ်ားေနၾကေသာ “ပညာ” KNOWLEDGEဆုိသည္မွာ ရလာေသာ informationမ်ားကုိ အသုံးတည့္ေရး ရႈေထာင္႔မွ အသြင္ေျပာင္း ပုံေဖာ္ယူလုိက္သည့္ အသိပညာ၊ သုိ႔မဟုတ္ အတတ္ပညာမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕ အသုံးျပဳေရမ်က္ႏွာစာ တစ္ခုတည္းမွ ခ်ဥ္းကပ္ထားျခင္းျဖစ္ရာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရွိ ျပႆနာအားလုံးကုိ ေျဖရွင္းနိဳင္သည့္ (၉၆)ပါးေဆး အျဖစ္ မေမွ်ာလင္႔အပ္ဟု ဆုိသည္။ လတ္တေလာ အသုံးတည့္နိဳင္ေသာ္လည္း ေရရွည္ အားကုိးအားထားျပဳျခင္းမွ ျပဳနိဳင္ပါလိမ္႔မည္။ သူ႔တြင္ “အဆုံးစြန္တန္ဖုိး” ABSOLUTEVAUEမရွိ။ “ႏႈိင္းရတန္ဖုိး” RELATIVEVALUEတန္ဖုိးသာ ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ပညာဆုိသည္ထက္ “သညာ”ဟုသာ ဆုိသင္႔သည္ဟု ေထာက္ျပၾကပါသည္။
ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ “တကယ္႔ပညာအစစ္” WISDOMမွာ ဘာျဖစ္မည္နည္း။ ဤပညာအစစ္သည္ တစ္ပြဲထုိးကုထုံး မျဖစ္ေစရ။ တစ္ေလာကလုံးသေဘာ ေဆာင္နိဳင္ရမည္။ {UNIVERSAL CONCEPT}။ ေရရွည္ခံသည့္ တန္ဖုိးရွိရမည္။ {SUSTATINABLE VALUE}။ က်င္႔၀တ္ပုိင္းအရ အစစ္ေဆးခံနိဳင္ရမည္ {MORALLY JUSTIFIED}။ ဘက္ေပါင္းစုမွ ခ်ဥ္းကပ္နိဳင္ရမည္ {ALL ROUND DIMENSIONS}စသျဖင္႔ ညႊန္းဆုိလာၾကပါသည္။
ဤဖြင္႔ဆုိခ်က္မ်ားႏွင္႔အတူ လက္ရွိ “ပညာေရး” EDUCATION ကုိလည္း ေ၀ဖန္သုံးသပ္လာၾကသည္။ လက္ရွိပညာေရးမွာ ပညာအစစ္ကုိ မဖန္တီးနိဳင္၊ သညာအဆင္႔မွ်ႏွင္႔ တန္႔ေနသည္ဟု ဆုိပါသည္။ တကယ္႔ပညာေခတ္စစ္စစ္ကုိ ဦးတည္နိဳင္ဖုိ႔ဆုိလွ်င္ ယေန႔ေခတ္ပညာေရးကုိပင္ ျပန္လည္အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ရေတာ႔မည္ဟု ဆုိပါေၾကာင္း။ Ref: {THE EDUCATION SHIBBOLETH}

No comments: